سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت برگزاری یکصدمین دربی شهر تهران انتقاد کرد و گفت، اینقدر بی‌سلیقگی زیاد است که نشان می‌دهد متأسفانه اولویت فوتبال نیست.
کد خبر: ۱۴۰۴۹۹۵

به گزارش جام جم آنلاین، یحیی گل‌ محمدی در نشست خبری پیش از یکصدمین دربی پایتخت اظهار داشت: این یکی از مهمترین دربی‌هایی است که من خودم به یاد دارم. با توجه به وضعیت و شرایط جدول، مساوی به درد هیچ‌کدام از تیم‌ها نمی‌خورد و هر دو را از گردونه رقابت قهرمانی دور می‌کند. به خاطر همین هر دو تیم دنبال برد هستند و شرایط به گونه‌ای پیش خواهد رفت که هر دو تیم برای بردن به زمین می‌آیند و این نشانه خوبی است برای اینکه شاهد یک بازی خوب و باکیفیت باشیم و ان‌شاءالله بتوانیم شرایط خوبی را برای خودمان رقم بزنیم.

هدف اول ما جز پیروزی در دربی چیز دیگری نیست

وی ادامه داد: باید بتوانیم تمرکز خوبی داشته باشیم، در دربی حفظ تمرکز در طول مسابقه خیلی مهم است. هم تیم ما و هم استقلال بازیکنان باکیفیت و شرایط خوبی دارند و شاهد یک دربی جذاب خواهیم بود. ما می‌خواهیم از موقعیت‌های‌مان استفاده کنیم و هدف اول‌مان جز پیروزی چیز دیگری نیست و با برنامه‌ریزی‌ و صحبت‌هایی که با بازیکنان داشتیم فقط به یک چیز فکر کردیم و آنهم بردن دربی است. قطعاً بازی سختی خواهد بود، استقلال تیم باکیفیتی است و بازیکنان خوب و باکیفیتی دارد و تیمی قابل احترام و مدعی قهرمانی به شمار می‌آید. بازی برای هر دو تیم سخت خواهد بود و هر تیمی که بتواند از موقعیت‌هایش خوب استفاده کند و در کارهای دفاعی بدون اشتباه باشد می‌تواند بازی را ببرد.

بی‌سلیقگی زیاد است و نشان می‌دهد اولویت فوتبال نیست

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این موضوع که یکی از حساس‌ترین‌ و جذاب‌ترین دربی‌های تاریخ با حداقل حضور تماشاگر برگزار خواهد شد، این موضوع تاثیری روی کیفیت بازی خواهد گذاشت، تأکید کرد: در هر صورت این دربی می‌توانست بالای صد هزار نفر تماشاگر داشته باشد، ولی متأسفانه به خاطر نداشتن امکانات خوب و وجود امکانات فرسوده به این مشکل خوردیم. ما درباره ساعت بازی به مشکل خوردیم. ببینید شما یک ساعت از زمان بازی نصف زمین آفتاب است و نصف آن سایه است، حیف است و یک بی‌سلیقگی است. می‌توانستیم بازی را در ساعت بهتری برگزار کنیم که هم هوادار بیشتری به ورزشگاه بیاید و هم بازیکنان لذت بیشتری از بازی ببرند و هواداران دو تیم بازی باکیفیت‌تری ببینند. اینقدر بی‌سلیقگی زیاد است که نشان می‌دهد متأسفانه اولویت فوتبال نیست و فقط می‌خواهند یک بازی انجام شود و سریع جمع کنند و بی‌دردسر مسابقه تمام شود. هیچ دلیلی ندارد که دربی به این جذابی و حساسی را ساعت 4 بعدازظهر برگزار کنند.

امیدوارم بهترین مرد دربی داور مسابقه باشد

گل‌محمدی در واکنش به طرح این موضوع که نگران داوری دربی فردا نیست تا اتفاقات مشابه دربی برگشت فصل پیش، رقم بخورد، گفت: قبل از بازی فکر نمی‌کنم درست باشد که درباره داوری صحبت کنیم. برای پیام حیدری و تیمش آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که بهترین مرد زمین داور باشد.

تمرکزمان روی مسائل فنی است و به موارد مدیریتی ورود نمی‌کنم

وی درباره حل شدن مشکلات استقلال پیش از دربی و نگرانی هواداران که چرا این اتفاق پیش از بازی مقابل پرسپولیس صورت گرفته است تا انگیزه بازیکنان استقلال بالا برود، تصریح کرد: این تصمیمات مدیریتی است و زیاد به بازی ما و بحث‌های فنی‌مان مربوط نمی‌شود. من درباره این مسائل اظهارنظر نمی‌کنم. شرایط خودمان به گونه‌ای است که دوست دارم تمرکزمان روی مسائل فنی باشد و چنین اتفاقاتی جنبه مدیریتی دارد و من ورود نمی‌کنم.

اگر من نتیجه بگیرم دونادونی کجا می‌رود؟!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه یکی از روزنامه‌ها تیتری با این عنوان که نتیجه دربی نقش مهمی در آینده او در پرسپولیس خواهد داشت و حتی از دونادونی به عنوان جانشینش در پایان فصل یاد کرده بودند، یاآور شد: من از رسانه‌ای که چنین مسئله‌ای را مطرح کرده است یک سؤال دارم، من اگر نتیجه بگیرم دونادونی کجا می‌رود؟! و دوست دارم آنها جواب بدهند که نگران من هستند یا نگران دونادونی و امیدوارم جواب خوبی برای دونادونی داشته باشند که کجا می‌رود!

هر بازیکنی خوب تمرین کند، قطعاً بازی خواهد کرد

گل‌محمدی درباره اینکه خیلی‌ها نگران حضور پریرا در ترکیب ثابت پرسپولیس هستند چون این بازیکن در بازی‌های گذشته دوندگی‌های لازم نسبت به مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر را نداشته است، گفت: اینکه چه بازیکنی بازی می‌کند بستگی به تمرینات‌شان در طول هفته دارد و هر بازیکنی که خوب تمرین کند و شرایط خوبی داشته باشد قطعاً بازی خواهد کرد. این بحث‌ها بستگی به خود بازیکن در تمرینات دارد.

احساس کنم بودنم به تیم کمک نمی‌کند، می‌گذارم و می‌روم

وی ادامه داد: من دوست داشتم بیشتر درباره بازی فردا صحبت کنم، ولی خیلی از صحبت‌ها مربوط به مسائل غیرفنی است. من یک توانایی محدودی دارم و در این شرایط هرچقدر بتوانم خوب کار کنم تلاش می‌کنم که عملکرد خوبی برای پرسپولیس و هوادارانش داشته باشم و تا آنجا که بتوانم وقت می‌گذارم تا بتوانم مثمرثمر باشم و هر موقع که احساس شد بودن من کمکی به تیم نمی‌کند، خودم می‌گذارم و می‌روم. نگران این نباشند که فلانی باشد یا نباشد. من تا موقعی که هستم یک وظیفه دارم و تمام تمرکز و انرژی‌ام را روی تیم می‌گذارم، در هر تیم دیگری هم باشم این کار را انجام می‌دهم. من وقت و انرژی بیشتری برای تیم می‌گذارم تا جواب هواداران را بدهم و دوست دارم آنها به شرایطی برسند که از تیم راضی باشند. علی‌رغم مشکلات زیاد سعی کردیم مشکلات را برطرف کنیم و هواداران در جریان هستند و همه تلاش‌مان این است که پرچم پرسپولیس را برافراشته کنیم.

هیچ تیمی نمی‌خواهد در دربی بازنده باشد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این موضوع که آمار بدی در دربی نداشته است، اما در یکی دو بازی نتیجه را در دقایق پایانی در جام حذفی و لیگ از دست داده است و اینکه چه برنامه‌ای دارد که در دربی فردا این اتفاق نیفتد و آن تجربه تلخ تکرار نشود، گفت: خیلی از بازی‌ها هم بوده است که ما در لحظات آخر بازی را برگرداندیم و در دقیقه 90 به بعد گل زدیم. هیچ تیمی نمی‌خواهد در دربی بازنده باشد و وقتی عقب می‌افتد تمام تلاشش را می‌کند که گل بزند. این اتفاق کار را برای مدافعان و دروازه‌بان سخت می‌کند و باید سعی کنیم که تمرکزمان را حفظ کنیم. تا سوت پایان بازی باید عملکرد خوبی داشته باشیم و در بحث حمله و دفاع با تمرکز عمل کنیم.

مشخص نیست که برنده بازی فردا قهرمان می‌شود یا نه

گل‌محمدی در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کند که اگر بازی فردا را ببرند، قهرمان لیگ خواهند شد و اینکه شرایط سپاهان را چطور می‌بیند، خاطر نشان کرد: مشخص نیست که برنده بازی فردا قهرمان می‌شود یا نه. در هر صورت عملکرد سپاهان هم خوب بوده است و اگر چهار بازی آخر را ببرد، فرقی نمی‌کند چه تیمی دربی را ببرد، آنها قهرمان می‌شوند. باید منتظر باشیم که سپاهان هم امتیاز از دست بدهد و کار تمام شده نیست.

لیگ‌مان به لحاظ کیفی، بهتر شده و این نشانه خوبی برای فوتبال ماست

وی درباره اینکه تیم دوم لیگ امسال 60 امتیاز می‌گیرد و به عنوان شایسته‌ترین تیم در تاریخ لیگ برتر شناخته می‌شود، تصریح کرد: فکر می‌کنم ما سال گذشته هم 63 امتیاز کسب کردیم و دوم شدیم! ممکن است این اتفاق بیفتد و در لیگ‌های باکیفیت و تیم‌هایی که مدعی قهرمانی زیاد دارند تیم سوم هم بالای 60 امتیاز می‌گیرد، ولی قهرمان نمی‌شود. این موضوع نشان‌دهنده این است که لیگ‌مان به لحاظ بازیکنان کیفی، بهتر شده است که نشانه خوبی برای فوتبال ماست. ما هرچقدر بتوانیم به این مسائل بپردازیم و امکانات بیشتری به باشگاه‌ها بدهند تا مربیان و بازیکنان در شرایط خوبی کار کنند قطعاً کیفیت مسابقات هم بالا خواهند رفت.

بازی فردا خاص است و تنش و درگیری در آن زیاد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که با توجه به حساسیت بازی‌های سرخپوشان تا پایان لیگ نگران از دست دادن بازیکنان سه کارته‌‌ تیمش نیست، گفت: من نگران نیستم، در هر صورت در بازی قبل هم ما سه کارته زیاد داشتیم، ولی بازیکنان آنقدر عملکرد و تمرکز خوبی داشتند که این اتفاق نیفتاد. من بارها به بازیکنانم گفتم اگر به لحاظ آمادگی جسمانی شرایط خوبی داشته و تمرکز داشته باشند دلیلی ندارد که خیلی راحت کارت بگیرند. بازی فردا خاص است و تنش و درگیری در آن زیاد، ولی ما نگران بازی بعد نیستیم که چند بازیکن محروم داشته باشیم.

شرایط عمری خوب است و مطمئناً می‌تواند به ما کمک کند

گل‌محمدی درباره اینکه گفته می‌شود محمد عمری توانایی بازی 90 دقیقه‌ای را ندارد، خاطرنشان کرد: شرایط عمری خوب است. او یک مصدومیت بد داشت، ولی در چهار پنج روز گذشته خوب تمرین کرد و مطمئناً می‌تواند به ما کمک کند.

«با توجه به اینکه تعداد زیادی از دربی‌ها با نتیجه مساوی تمام شده است، پیش‌بینی شما از نتیجه دربی 100 چیست؟»، وی در پاسخ به این سؤال هم گفت: من درباره این مسائل و نتیجه بازی صحبت کردم. بستگی به حفظ تمرکز و عملکرد خوب بازیکنان دارد. ما امروز هم تمرین آخرمان را که تاکتیکی است انجام می‌دهیم. در بازی فردا استفاده از موقعیت‌ها خیلی مهم است و همه چیز به شرایط بازیکنان بستگی دارد و من امیدوارم که بتوانیم سه امتیاز را به دست بیاوریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها